vrijdag 10 augustus 2012

Aangekomen

Een vliegtuigreis van 15u, een treinreis van 1u, een busreis van 6u en twee giraffen later kwam ik dan eindelijk aan in Louis Trichardt. Deze stad, ook wel Makhado in het Venda, is een kleine stad gelegen aan de voet van de Soutpansbergen. Na wat basisinkopen in de lokale Spar ging het van daaruit richting Lajuma Research Centre. Onderweg vertelde Katy, de field team leader van Durham University, honderduit over alle studenten en onderzoeken die hier momenteel lopende zijn. Het is hier momenteel redelijk druk met de vakantie in Europa en Amerika, waar veel studenten gebruik van maken om hier hun stage te komen lopen.

Kamertje in Bush Camp

Eens ter plaatse kreeg ik een kamertje toegewezen in het Bush Camp. Redelijk basic maar wel puur en voldoende. Ik maakte kennis met Anna, mijn buurvrouw voor de komende drie maanden die ook op het PPP (Predator and Primate Project) werkt. Zij is de veldassistente van Katy en haar verloofde Sam, die hier samen het project runnen. Daarna volgde nog een hele rits mensen van Guillaume, Jeremy, Marion, Amy tot een hele hoop anderen van wie ik hun naam ondertussen alweer vergeten ben :-)

Keuken Bush Camp
's Avonds eten gemaakt in de veldkeuken, die al bij al nogal redelijk uitgerust is met gasvuur, koelkasten en oven. Het is wel aangewezen alle kasten waar je voedsel bewaart goed gesloten te houden want de Galago's durven al eens op strooptocht gaan in de keuken :-) Daarna nog even naar de Barn om kennis te maken met de overige studenten en mijn mails even te checken.

Gebouw kamer
Na een redelijk frisse nacht met de nodige vreemde geluiden werd ik vanochtend wakkere met het geluid van zingende vogels en de zon die langzaam boven de bergen klom. Laten we eerlijk zijn: het kan slechter... ;-) Eerst wat vogeltjes zoeken (o.a., voor de vogelkijkers die meelezen :-), Cape batis, Bar-throated apalis, Bearded scrub robin, Cape white-eye) en dan naar Oldenrich voor een praatje over de omgeving, de gevaren (slangen, spinnen en luipaarden) en een deel geschiedenis. Op weg daar naartoe kwam ik een Knobbelzwijn tegen dat me stond aan te kijken van op de weg. Blijkbaar zijn ze nogal verzot op het gras rond Olden richs en Judy's overigens prachtige huis, tot spijt van Judy :-) In hun tuin ook nog Emerald wood dove, Striped pipit, Dark capped blubblub en enkele Firefinces.  

En nu wordt het hoog tijd voor een douche, want daar heb ik de afgelopen twee dagen nog geen tijd voor gevonden :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten